20 December 2006

我的网恋:2006年尾的滥桃花



2006年转眼间即将结束。之前写了一篇我对2006的感慨。觉得2006年算是我人生中目前最无奈无聊无助的一年。感觉我对2006没有丝毫一点感情。如果硬要写一篇2006回忆录的话,我相信应该是含蓄的空白。

可是年尾的两个月,开始看到一些好玩的事情发生。先是我的BARIO短片终于上映了。也开始送去参展了。第三部短片也应该可以在明年初完成。干开始觉得这部应该是滥片,可是剪接到此,觉得还OK。不会太丢人现眼。

对明年的计划,也开始有了一些头绪。心情也比较轻松了。

回来砂劳越后,算是为电影出家了吧。。。除了工作还是工作。儿女私情的东西早已抛的远远的。快两年没把心思放在这方面了。可最近开始好像来了些滥桃花吧。DON'T GET ME WRONG。。。是好事儿,至少以我的观点来看!

最近开始和两位网友谈网恋。觉得太不可思议了。我这种老可可也玩这玩意儿。不过老实说,还满有趣的。透过电脑银幕的男女交往,说是假是真,还无法一句说中。可是我发现人的情感还真的可以透过这种科技来传达。至于是真情还是假意,不必太在乎吧。游戏规则不能漠视,更何况虚情假意并不只限于虚拟的网路,真实生活里,你也无法说准谁是谁非吧。

如果几个月前问我关于网恋或一切网路虚拟生活的话,我是绝对连嘲带骂!不切实际,逃避现实。

可今儿问我的话,我倒认为只要在不伤害彼此为基础的话,大家可以认真但别当真的话,网恋其实说穿了,是在不完美的现实生活在网路世界里寻求短暂的美里。

网恋的生命力有多久,有没有实际的结果,我不知道。

网恋是虚拟的,但网恋的回忆应该是真实的吧。

至少2006年,我尝试了一些我不认为可能的事。对自我探讨的领域来说,这绝对是件好事。我对自己的了解也多了份韧性和弹性。原来我还有自己对自己不了解的空间。这是好事儿。

我一年一年的老去了,但心情一年一年年轻了。

滥桃花,谢谢你。

17 comments:

Anonymous said...

不觉得网恋不真实吗?难倒真的没有一个你想爱的人吗?

David Ngui said...

那何谓真实呢?真实的恋爱肯定是完美无缺的吗?当然这也要看自己的爱情观。至少目前为止,我在网交里找寻到一些,在真实爱情里,所没有的东西。那就是自由。

Anonymous said...

Love is knowing you are never alone in bad times or good times. Freedom is about how you respect each other.Of course you dont have to agree with me, 每一个人对爱情的看法不一样.

David Ngui said...

自由的概念是西方个人主义的主要思想。是自己有自主性的对于空间和时间,思想和活动能力的掌握和运用。可是我认为传统的东方爱情却是以缠绵悱恻,互绑窒息的。

我所寻找的应该就是一种东西合拼的情恋观。网恋目前为止是最接近的模式。至少目前我是这样认为的。

Anonymous said...

爱一个人还要看似么西方东方主义.你也有点不太respect爱情了吧.你有爱过吗?

David Ngui said...

哈哈哈哈
谁叫我是搞电影的,一切大意涵义都已经DECONSTRUCT了。是有点过度分析了。可是就是因为尊重爱情,所以才特别小心谨慎。分析爱情就是为了更了解爱情。。

Anonymous said...

Love is very subjective...you cant analyze it like your film...love comes naturally...if you need to analyze it, its not love anymore...you did not answer my question...have you ever been in love before?

David Ngui said...

Love can't be analyzed? Then your love is different than mine. I'm coming from a different planet.

Anonymous said...

Maybe you are right...we are from different planets...but i just want you to know if one day there is somebody who is in love with you, dont ever over analyze it...because to this person, love maybe is just as simple as saying i love you...I LOVE YOU grandpa...always will...

David Ngui said...

One day when you pay a visit my planet, perhaps you will understand my decision. Thank you.

Anonymous said...

I dont think there's anyway to visit your planet coz i dont see any open doors...can you show me the way?

David Ngui said...

I didn't see any open doors too. One door used to be opened and now it is locked tightly. I don't know who has the key. Or maybe the door itself doesn't want to be opened again after all. It's a strange door. It's a strange planet.

Anonymous said...

A door that doesnt want to be open...must be a door with too many secrets behind...or simply because the right person with the right key has yet to appear...or because in your planet door will forever remain close? A tree gave me a key, she told me if the key from her cannot open this door, then it will never ever open...do you want to try this key from our tree?

David Ngui said...

No. And please return the key to my Tree. Thanks.

Anonymous said...

Well decision made...dont you ever regret it...

said...

Love is never simple.... At least for me, i just wish someday i wont be able to recall her anymore. Sorry, i'm just an emotional freak.....

said...

Love is never simple, at least for me.... I wish i could forget her.

I am a frequent visitor here... sorry for being emotional